Hahei

Tænk at stå op til sommer og sol og få morgenmad på terrassen til fuglenes sang og cikadernes kvidren. Det var netop situationen for os – og vi nød det i den grad. Vi følte alle, vi havde ferie og aftalte at gå til Cathedral Cove, som noget af det første i dag.

Det blev en fantastisk vandretur på 3 km i bjergene, meget strabadserende, men med fantastisk smukke udsigtspunkter ned over Hahei Beach. Halvvejs mødte vi en gruppe danske studenter, der var på tur med en turguide, som kørte dem rundt på Nord- og Sydøen. Med endnu få pauser undervejs nåede vi ned til Cathedral Cove med en imponerende flot badestrand og den fra turistbrochurerne smukt afbildede Cathedral Cove lige foran os in natura. Det var uvirkeligt smukt med det spil af farver der var omkring os og med solen som en trofast følgesvend. Vi følte os som Jeppe i baronens seng, ” drømmer jeg eller er jeg vågen?”Vi nød solen og dens smukke omgivelser et stykke tid, inden den næste water taxi sejlede os tilbage til Hahei Beach.

Da vi kom hjem smurte vi en madpakke, for vi havde ikke fået nok af strand endnu. Vi kørte 6-8 km i bil til Hotwater Beach, hver udstyret med sin spade, for nu skulle vi ud at grave huller i strandbredden inden tidevandet kom tilbage. Hotwater Beach er berømt for sit meget varme vand, jo dybere du graver, jo varmere bliver vandet. Et besynderligt syn mødte os med de mange mennesker på stranden, der sad og nød livet og vandet i store huller her en onsdag eftermiddag.
Ud over at sidde i vandhul, var vi også ude at bade i det herlige og friske Stillehav. Vi nød livet og slappede af på stranden et par timer, inden vi tog hjem på terrassen til en øl og en GT og en snak om de næste dages program.
Ingen af os kunne forstå, at vi kun havde tre overnatninger tilbage på New Zealand.
Vi ville ud at spise i aften, så vi bestilte bord i den tilstødende Church Cafe og fik her et yderst lækkert måltid med New Zealandske vine.